Suostumus henkilötietojesi käsittelyyn
Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä.
ASIAKASTIEDOT
Asiakkaan tulee tilauksen yhteydssä ilmoittaa nimi, sähköpostiosoite, toimitusosoite ja puhelinnumero. Asiakastiedot ovat luottamuksellisia, eikä niitä luovuteta kolmansille osapuolille.
HINNAT JA TUOTETIEDOT
Hinnat sisältävät 25,5% arvonlisäveroa. Tuotteiden hinnat on esitetty tuotteiden yhteydessä. Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta. Kuljetusmaksu määräytyy asiakkaan valitseman kuljetustavan mukaan ja hinta kuljetuksesta ilmoitetaan ostoskorissa tilausten yhteydessä.
Kaikki hinnat ja tuotetiedot ovat sitoumuksetta ja Kenkäliike.fi varaa oikeuden hinnottelu- ja tuotetietovirheisiin sekä mahdollisten toimitusvaikeuksien sattuessa kaupan peruuttamiseen myyjän vastuun rajoittuessa enintään kaupan peruuntumiseen ja purkamiseen. Kaupan peruuntuessa asiakkaalle palautetaan tuotteen hinta ja mikäli koko tilaus peruuntuu, myös toimituskulut kokonaisuudessaan.
TILAUKSEN SITOVUUS
Kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on tilaus sivulla vahvistanut sopimusehdot ja hyväksynyt tilauksen. Tuotteiden omistus siirtyy asiakkaalle kun tuote on maksettu. Huomioithan, että lasku tulee sähköpostiin.
KULUTTAJASUOJA
Tuotteillamme on kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden peruutusoikeus käyttämättömille tuotteille. Peruutusaika lasketaan seuraavasti: tuotteiden noutopäivä+14 vrk mukaan lukien viikonloput, arkipyhät jne. Tuotteen on oltava myyntikuntoinen. MIKÄLI TUOTETTA ON KÄYTETTY ULKONA TAI KENGÄT OVAT LIKAANTUNEET MUUTOIN, OVAT LEMMIKKIEN KARVOISSA YMS. ON ARVON ALENEMA 100% EMMEKÄ HYVITÄ TUOTETTA. TUOTE PALAUTETAAN ASIAKKAALLE ASIAKKAAN KUSTANNUKSELLA. Kenkiä saa sovittaa sisällä, mutta ei ottaa käyttöön esim. työpaikalla.
Palautus on asiakkaalle veloitukseton, mikäli peruutusilmoitus on tehty. Peruutuksen voi tehdä kahdella tavalla:
Tee peruutus puhelimitse asiakaspalveluumme ennen tuotteen palauttamista. Numero on 017-814 400 (ma-pe klo 10-16) normaali puhelinmaksu). Tämä on nopein tapa. Saat tarkat ohjeet ja voit samalla keskustella myyjän kanssa mahdollisesta vaihdosta, kokoon liittyvistä kysymyksistä yms. Saa halutessasi myös vinkkejä sopivan mallin löytymiseen.
Voit myös tehdä peruutuksen sähköpostilla osoitteeseen info@kenkaliike.fi. Laita aiheeksi tilauksen peruutus ja lähetteen numero. Saat vastausviestinä kuittauksen peruutusilmoituksesta ja voit sen jälkeen jättää pakettisi PostNordille paketissa mukana olevalla palautusosoitekortilla. Vastaamme sähköpostiisi 2 arkipäivässä. Peruutusilmoitukseen vastaamisen jälkeen tuotteen on saavuttava meille 14 vrk sisällä. Mikäli haluat palauttaa muuten kuin PostNordin kautta, jää maksu asiakkaan maksettavaksi. Maksa paketille toimitus perille osoitteeseen:
Alando Oy/ Kenkäliike.fi
Avantintie 5
21420 Lieto
Emme voi noutaa paketteja noutopisteistä. Mikäli lähetät paketin noutopisteeseen, palautuu paketti sinulle omalla kustannuksellasi.
Myös muuta kautta tehtäviin palautuksiin on peruutusilmoitus tehtävä yllä mainituilla tavoilla.
Mikäli peruutusilmoitusta ei tehdä, vähennetään maksun palautuksesta palautusmaksua, mikä vastaa voimassa olevaa toimituskulua sekä toimitus ja mahdolliset laskutuskulut jää asiakkaan maksettavaksi. Noutamattomasta tilauksesta perimme käsittely kuluja voimassa olevan toimituskulun verran, sekä mahdolliset toimitus- ja laskutuskulut, laskulle muodostuneet korot ja huomautusmaksut jäävät asiakkaan maksettavaksi Klarnalle/ Paytrailille.
HUOM! PAKETTISI TULEE PERILLE MUUTAMASSA PÄIVÄSSÄ. SEURAA PAKETTISI KULKUA SÄHKÖPOSTIISI TULLEELLA SEURANTALINKILLÄ JA ILMOITA MEILLE, MIKÄLI PAKETTISI JÄÄ JONNEKIN JUMIIN/ ET OLE SAANUT SAAPUMISILMOITUSTA N. VIIKOSSA. TARKISTA TILAUSTA TEHDESSÄSI, ETTÄ ANTAMASI PUHELINNUMERO ON OIKEIN. MIKÄLI PAKETTI PALAUTUU NOUTAMATTOMANA SEN VUOKSI, ETTÄ ANTAMASI YHTEYSTIEDOT OVAT VÄÄRIN, KÄSITTELEMME PALAUTUKSEN SAMOIN KUIN NOUTAMATTOMAN PAKETIN.
Mikäli haluat vaihtaa tuotteen/tuotteet nopeasti, tee uusi tilaus ja tee peruutus aiemmasta tilauksestasi. Mikäli kokoasi ei löydy, kysy sitä asiakaspalvelustamme samalla kun soitat peruutuksen/ilmoitat peruutuksesta sähköpostilla. Voit soittaa asiakaspalveluumme numeroon 017-814400, niin varaamme tuotteen sinulle ja lähetämme sen, kun vaihdettavat kengät ovat tulleet meille.
Mikäli ilmoitat vaihdosta sähköpostilla, emme voi luvata vaihtokengän saatavuutta. Vain puhelimitse pyydetyt vaihdot voimme heti kertoa, onko tuotetta saatavana. Mikäli vaihdat tuotteen eri kokoon, emme muuta laskun tietoja vaan voit maksaa tilaamasi tuotteet alkuperäisellä laskulla.
Tuotetta ei voi vaihtaa erihintaiseen tuotteeseen, vaan jos haluat vaihtaa erihintaiseen tuotteeseen, tee uusi tilaus ja peruuta edellinen.
Emme ota vastaan palautuksia tai vaihtoja, joihin peruutusilmoitus on tehty myöhässä.
MYYJÄN PERUUTUSOIKEUS
Myyjällä on oikeus peruuttaa asiakkaan tekemä tilaus korvauksetta mikäli tuotetta ei enää ole, tuotetta ei ole kohtuullisessa ajassa saatavana tai tuotteessa on väärä hinta.
TOISTUVAT PALAUTUKSET
Mikäli asiakas toistuvasti palauttaa tilaamiaan tuotteita, otamme asiakkaaseen yhteyttä puhelimitse ja keskustelemme siitä, miksi asiakas toistuvasti palauttaa tilaamiaan tuotteita. Mikäli katsotaan, että asiakas palauttaa liian usein, voidaan asiakkaalta pyytää suostumus siihen, että palautustapauksissa toimituskulut molempiin suuntiin jää asiakkaan maksettavaksi. Asiakas voi edelleen palauttaa saamallaan palautustunnuksella, mutta kuluja ei hyvitetä ja palautusmaksu (sama kuin toimituskulu) lisätään laskulle tuotteiden hyvityksen jälkeen. Suostumus pyydetään sähköpostilla puhelun jälkeen.
MUUTA HUOMIOITAVAA
Hoitoaineet ovat hygieniatuotteita. Mikäli paketti on avattu (ympärillä oleva teippi rikottu) tuotetta ei voi enää palauttaa. Tästä annetaan myös kirjallinen ilmoitus tuotteen mukana.
Koska myymme tuotteitamme tulevaisuudessa (kevät 2026 alkaen) myös myymälässämme, voi tuote olla pakattu muuhunkin kuin alkuperäiseen pakkaukseensa. Mikäli asiakas palauttaa tuotteen, on se kuitenkin palautettava samassa pakkauksessa kuin se on varastoltamme lähetetty. Palautettavista tuotteista ei saa irrottaa hinta- eikä tuotelappuja ja pussi on suljettava huolellisesti teippaamalla. Mikäli tuote on vaurioitunut (esim. kastunut) palautuksen aikana johtuen huonosta pakkaamisesta (laatikot on lähetetty ilman muovilla suojaamista), emme hyväksy palautusta.
Huomioithan, että PostNord voi viedä pakettisi johonkin muuhun PostNord toimipisteeseen, mikäli haluamasi toimipiste on täysi. Emme vastaa kuluista, mitä sinulle mahdollisesti siitä aiheutuu. Asiasta voi olla yhteydessä PostNord asiakaspalveluun:
PostNord kuluttaja-asiakaspalvelu numerossa 060096616
puhelun hinta on 0,993 €/min, jonotusaika: pvm/mpm.
Palvelemme puhelimitse arkisin klo 8–18.
Ilmoitetut puheluhinnat koskevat suomalaisesta liittymästä kotimaassa soitettuja puheluita.
Mikäli tuote ei ole myyntikuntoinen ja tuote on käyttöön otettu emme hyväksy palautusta ja tuotteen takaisin lähetyskustannukset jää asiakkaan vastuulle. Myyntikunnottomaksi tuotteen tekee esimerkiksi avattu pakkaus (sinetöidyt), ulkona käytetyt kengät tai pohjallisten likaisuus (avojalkaan sovittaminen, eritteet, runsas määrä lemmikkien karvoja). Mikäli tuotetta ei voi myydä edelleen tuotteen likaisuuden tms. takia, eikä asiakas halua tuotetta takaisin omalla kustannuksellaan, veloitamme palautusmaksuna tuotteen hinnan toimituskuluineen.
NOUTO MYYMÄLÄSTÄ
Tällä hetkellä Kenkäliike.fi:llä ei ole myymälää eikä nouto varastolta ole mahdollista. Kevään 2026 aikana on myymälä tarkoitus avata uudelleen, nyt Turkuun. Tarkasta ajankohdasta ei syyskuussa 2025 ole vielä tietoa. Seuraa ilmoittelua facebookissa tai tilaa uutiskirje saadaksesi tiedon myymälän avautumisesta ensimmäisten joukossa.