Tilaa uutiskirje saat 5% alennuksen normaalihintaisita tuotteista!
Tilaa uutiskirje saat 5% alennuksen normaalihintaisita tuotteista!

Reklamaatiot ja niiden hoito

Tavaran virheellisyyttä arvioidaan sen perusteella, millainen tavara oli, kun se luovutettiin ostajalle. Myyjä vastaa virheestä, joka on ollut tavarassa luovutushetkellä, vaikka virhe ilmenisi vasta myöhemmin. Tarkista tuote ennen käyttöönottoa. Mikäli tuotteessa on esim, naarmuja yms, hyväksyy asiakas ne ottamalla tuotteen käyttöön.

Tuotteillamme on kuluttajansuojalain määrittämä virhevastuu materiaali ja valmistusvirheen osalta. Virhevastuu on voimassa mikäli tuotetta on käytetty siihen tarkoitukseen, mihin se on tarkoitettu. Mikäli tuotetta on käytetty muutoin, kuin mihin se on tarkoitettu, ei myyjä ole vastuussa virheestä. Näin voisi olla esim. mikäli kalvottomia kenkiä on käytetty loskassa ja kengät ovat kastuneet pilalle (pohjat voivat irrota kastumisen seurauksena) tai esim. Gore-Tex kalvollisia kenkiä on kuivattu liian kuumassa ja kalvo on revennyt.

Virhevastuu ei korvaa normaalia kulumaa esim. kantalappuja tai kengän pohjien kulumaa, vaan katsotaan olevan kengän käyttöön kuuluvaa. Jotkut nahkalaadut ovat eläväpintaisempia kuin toiset esim. kasvisparkitun nahan sävy voi vaaleta auringon valon vaikutuksesta tai rasvanahkaan voi tulla helposti naarmuja. Nämä ovat nahan ominaisuuksia, ei virheitä. Nahan hoidolla on ratkaiseva vaikutus

Mikäli huomaat ostamassasi tuotteessa virheen, ole siitä yhteydessä meihin välittömästi sähköpostilla info@kenkaliike.fi. Ilmoitus tulee kuitenkin tehdä viimeistään 2 kk kuluessa siitä, kun virhe on huomattu. Tuoteen käyttö on lopetettava lisävahinkojen välttämiseksi. Laita mukaan kuva kengistä sekä lähikuva virheestä. Muista laittaa myös nimesi ja osoitteesi sekä mikäli mahdollista, tilaus- tai lähetenumero. Älä palauta kenkiä meille ennen kuin sovimme siitä. Joissakin tapauksissa kenkiä ei tarvitse meille edes palauttaa vaan kengät tuohotaan sovitulla tavalla.

Hyvitämme virheet seuraavasti:

  1. Korjaus suutarilla. Hyvitämme kustannukset.
  2. Uusi tuote, mikäli korjaus ei ole mahdollista. Asiakas joko palauttaa meille rikkinäisen tuotteen ja tuhoaa sen todistettavasti, jonka jälkeen lähetämme uuden tuotteen asiakkaalle
  3. Kaupan purku/ tuotteen hyvitys rahana. Hyvityksessä huomioidaan tuoteen käyttöikä. Mikäli tuote on uusi ja mennyt rikki heti, hyvitämme tuotteen koko hinnan sekä toimituskulut, Mikäli olet käyttänyt tuotetta ja esim. 6 kk virhevastuuaika alkaa olla lopuillaan, hyvityksestä vähennetään saatu käyttöhyöty. Kengät joko palautetaan meille tai tuhotaan sovitusti.
  4. Mikäli virhe ei estä kuitenkaan tuotteen käyttöä, hyvitetään kohtuullinen summa mikä sovitaan ostajan kanssa tapauskohtaisesti.